KATAR, ACH TEN KATAR...


Katar, choć banalna sprawa, to przyprawia niejedną mamę o zawrót głowy.
Wydawać by się mogło, że z jego leczeniem nie może być problemów.

Zadanie homeopaty polega „tylko” na wyborze odpowiedniej rubryki z Repertorium i znalezieniu właściwego remedium. Na przykładzie kataru ...

Dokumenty do pobrania


Wprowadzenie
Wykresy

ŚWINKA

  • Profilaktyka
  • Leki główne
  • Komplikacje

ODRA

Profilaktyka: dzieci osłabione, które miały kontakt z chorymi otrzymać mogą jedną dawkę Morbillinum DH-30/CH-15, podobnie postępujemy w ciężkim przebiegu choroby, w czasie wydłużonej rekonwalescencji czy w przypadku pojawienia się skutków choroby.

BŁONICA

Profilaktyka: Diphtherinum (nozodę podajemy w rejonie występowania choroby ordynujemy DH30/CH15, ewentualnie powtarzamy DH30/CH15 po tygodniu).

KRZTUSIEC

  • Profilaktyka
  • Następstwa

INFEKCJE GÓRNYCH DRÓG ODDECHOWYCH

  • Początek szybki
  • Początek powolny

GRYPA

Na początku jesieni doszło do ciekawej obserwacji. Dostrzeżono, że większość osób chorujących na różnego rodzaju infekcje grypopodobne dobrze reaguje na Arsenicum album.

GRYPA A/H1N1

Na podstawie symptomów występujących u pacjentów cierpiących na w/w jednostkę chorobowo homeopaci wyodrębnili grupę leków, których ordynacja ma pomóc w walce z chorobą.

DAWKOWANIE LEKÓW W STANACH OSTRYCH

  • DH (4-30), CH (4-15): trzy dawki co pięć minut (kiedy stan jest ciężki) albo trzy dawki co piętnaście minut, następnie trzy razy co trzydzieści minut, trzy razy co godz. co dwie godziny itd.DH (4-30), CH (4-15): podajemy jedną dawkę suchą leku, drugą rozpuszczamy w jednej czwartej szklance wody (korzystając z łyżeczki nie metalowej mieszamy tak jakbyśmy ubijali jajko) następnie podajemy małą łyżeczką lek co pięć minut lek (dalej postępujemy jak w metodzie pierwszej).
  • DH (4-30), CH (4-15): podajemy jedną dawkę suchą leku, drugą rozpuszczamy w jednej czwartej szklance wody (korzystając z łyżeczki nie metalowej mieszamy tak jakbyśmy ubijali jajko) następnie podajemy małą łyżeczką lek co pięć minut lek (dalej postępujemy jak w metodzie pierwszej).